Brev:
Mad, mælk og dagsplan
6. november 2009
Alder:
7 mdr.
Mad, mælk og dagsplan
Kære Helen!
Så skriver jeg til dig igen, da vores datter nu er 7 ½ mdr. Hun er en meget let og glad pige. Vejer 9 kg. og måler 73 cm. Sidder fint alene og ruller rundt hele tiden.
Tænder har hun stadig ikke fået.
Hun er begyndt ikke at ville spise så meget skemad. Grøden skal helst være med frugtmos - altså sødt. Grøntsagsmosen til frokost og aften spiser hun ikke op. Får ca. en dl. til hvert måltid.
Kan vi begynde at give hende små hypper til frokost og hvornår kan jeg begynde at lave hendes havregrød med sødmælk?
Da vi bor i Portugal og bruger MME Allomin som vi køber i DK når vi er hjemme eller når vi har besøg fra DK. Jeg bruger Allomin i hendes grød og mos, men kan jeg bruge en anden MME, så jeg kan spare på Allomin til flaskerne. ( Allomin fåes ikke i Portugal ).
Hun får ca. 650 ml MME om dagen samt vand.
Plan for dagen:
- kl. 4.00 200 ml. MME
- kl. 7.00 - 7.30 - vågner
- kl. 8.00 grød og frugtmos efter, lidt frugt i hånden og en kop vand.
- kl. 9.30 130 ml. MME
- kl. 10.00-10.30 - lur, sover 1-1½ time.
- kl. 12.00 grøntsagsmos og noget i hånden og en kop vand.
- kl. 13.30 130 ml. MME
- kl. 14.00-14.30 lur, sover 1 time
- kl.16.00 frugtmos og vand ( vi har taget flasken væk da det gik ud over hendes appetit til aftensmaden )
- kl. 18.00 grøntsagsmos og kød ( ikke kød hver dag da hun ikke rigtig gider kød ) og en kop vand.
Bad og leg.
- kl. 19.30 200 ml. MME og sover til kl. 4.00. For 2 uger siden gav vi hende en flaske inden vi gik i seng, men da vi alle har været syge var vi for trætte til at holde os vågne. Vi fandt ud af, at hun kunne sove til kl. 4.00 og gør det stadig.
Ser dagen ok ud og hvad skal der laves om på nu hvor hun snart er 8 mdr? Evt. flere mælkeprodukter? Portugal har ikke alle de gode mælkeprodukter som vi har i DK.
Super mange tak igen.
Venlig hilsen T